Stille hint - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sandra Booij - WaarBenJij.nu Stille hint - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sandra Booij - WaarBenJij.nu

Stille hint

Blijf op de hoogte en volg Sandra

11 Januari 2017 | Costa Rica, San José

Lief dagboek,

Ben ik nu zo dom geweest of wat.... Ik heb gewoon de hint gemist over welk gedeelte van de wereld onze outreach gaat plaatsvinden. In het introductiefilmpje wat ik al eerder gedeeld heb op Facebook, over mijn DTS, geeft de leiding al duidelijk aan over welk gedeelte van de wereld het gaat. Nou lief dagboek, ik heb braaf dit filmpje gekeken, maar ik heb de (stille) hint dus gemist. In het filmpje gaat het over 10:40 breedtegraad als je op de wereldkaart kijkt. Ik heb een foto toegevoegd. Nu weten we nog steeds niet naar welk land we specifiek we naar toe gaan, maar er vallen zeker een aantal werelddelen af. Nu ik dit weet, heb ik er nog meer zin in!

Lief dagboek, om voor de mensen een wat duidelijker beeld te geven over mijn dagindeling, zal ik dat eens gaan beschrijven. De ma., wo. en vr. zijn ongeveer hetzelfde. De di. en do. zijn net anders, omdat we dan niet zo vroeg ons bed uit hoeven voor de workout.

05.30-06.15 Workout
we zijn verplicht om 1 v/d 3 dagen mee te doen met de workout(ochtendgymnastiek) Dit hebben ze gedaan, om je lichaam actief te houden. Het is vroeg opstaan, maar het maakt me blijkbaar alerter en actiever, dus voor een goed doel.

06.30-06.55 Ontbijt
De ochtenden dat we ontbijten met rijst en zwarte bonen, zijn iets minder fijn. Het wordt voor mijn dan alleen een beetje geruld ei, fruit en koffie. Gelukkig worden er soms ook pannenkoekjes gebakken of melk met muesli etc.

07.00-07.55 Stille tijd
In dit uur ben je verplicht om alleen te zijn. In dit uur kun je Bijbellezen, bidden, muziek luisteren etc als je maar even een uurtje samen met God doorbrengt.

08.00-08.55
In dit uur doen we elke dag iets anders. De ene dag hebben we met de hele basis worship uurtje. Ook zijn er ochtenden dat we met de hele basis gaan bidden voor iets/iemand. Vanochtend was dat bijv. voor de paus en de katholieke kerk. Sommige ochtenden doen we dit in onze DTS klas.

09.00-12.30 Les
Deze week krijgen we les in het verstaan van Gods stem. Dit is echt vet cool! Er is namelijk nog geen dag voorbijgegaan dat ik geen visioen of beeld mocht ontvangen om een ander te bemoedigen. Tot 10.30 krijgen we echt les en dan hebben we een korte pauze(zie foto). Vervolgens hebben we een praktijkgedeelte en oefenen we datgene wat we zojuist geleerd hebben.

12.30-13.00 Lunch
Doordeweeks wordt de lunch voor ons gekookt door een echtpaar. Vandaag hadden we bijv. aardappelpuree, vis en salade. Was erg lekker moet ik zeggen.

13.00-16.00 Vrije tijd
In dit uurtje zou ik bijv. even kunnen contacten met NL. Het is ook fijn om even te voetballen met je groepsgenoten of in het engelse boek te lezen wat ik voor 27 januari uit moet hebben. Aangezien ik niet zo goed ben in het engels lezen, ben ik vast begonnen. Op de donderdag hebben we lokale outreach en gaan we bijv. bijbels uitdelen in San Jose of helpen in het kinderwerk in de sloppenwijken.

16.00-18.00 Schoonmaak
In deze 2 uurtjes zijn we verplicht om de basis op orde te brengen en schoon te maken.

18.00-19.00 Diner
Ja, regelmatig komen dat de rijst met zwarte bonen terug, maar heb inmiddels ook al heerlijke spaghetti op.

19.00-21.00 Vrije tijd
Een aantal avonden hebben we vrij, maar er zijn een paar avonden die gericht zijn om familie, in de zin van qualitytime op de basis met iedereen die hier vrijwillig werkt etc. Vanavond hebben we bijv. een meet & greet met de leiders van de basis. Dit zullen o.a Marjolein (geboren in NL) en Giacomo zijn.

21.00 Bedtijd
Rond 21.00 is het voor mij toch wel bedtijd. Moeten we volgende dag toch weer vroeg op.

Hoe de weekenden eruit zien weet ik nog niet, maarja dat merk ik vanzelf wel.

Nou liefdagboek, wat een verhaal en, als ik eerlijk ben, wat een belevenissen al en dan ben ik hier nog niet eens een week. Het voelt fantastisch om hier te zijn en datgene te doen waar ik al zolang naar verlang.

Liefs

  • 12 Januari 2017 - 17:54

    Cora Booij:

    hoi sandra,
    fijn dat je beschrijft wat je zoal doet op een dag
    zo heb ik een idee wat het allemaal inhoud(love)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

-

Actief sinds 21 Dec. 2016
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 12619

Voorgaande reizen:

05 Januari 2017 - 25 Juni 2017

DTS YWAM San Jose Costa Rica

Landen bezocht: